Купівлю-продаж товарів в мережі Інтернет згідно п.8. ст.1. Закону України «Про захист прав споживачів» відносять до договорів, укладених на відстані. Такий договір укладається за допомогою «засобів дистанційного зв’язку».
Згідно ст. 698 ЦК України, за договором роздрібної купівлі-продажу продавець, який здійснює підприємницьку діяльність з продажу товару, зобов’язується передати покупцеві товар, що призначається для особистого, домашнього або іншого використання, не пов’язаного з підприємницькою діяльністю, а покупець оплатити та прийняти товар.
Продавець зобов’язаний надати інформацію про товар, порядок продажу та оплати, гарантійні зобов’язання; повідомити письмово про прийняття замовлення – на адресу електронної пошти або іншим способом довести до відома покупця (п.10 ст. 1 Закону).
Якщо інше не передбачено договором, продавець повинен поставити товар не пізніше 30 днів з моменту одержання згоди споживача на укладення договору (ч.6. ст. 13 Закону).
Відповідно до законодавства, договори між фізичними особами на суму, що перевищує 340 грн. підлягають укладенню в письмовій формі (ст. 208 ЦК України). При цьому договір вважається укладеним письмово, якщо його зміст зафіксовано в одному або декількох документах: листах, рахунку-фактурі, письмовому підтверджені інформації продавця про прийняття замовлення.
Згідно ст. 662 ЦК України, у разі відмови продавця передати проданий товар, покупець має право відмовитись від договору купівлі-продажу.
Частина 3 ст. 693 ЦК України передбачає, якщо продавець, який одержав суму передоплати за товар, не передав товар у встановлений строк, покупець має право вимагати передання оплаченого товару або повернення суми попередньої оплати.
Враховуючи наведені норми чинного законодавства, я б вам рекомендувала не чекати рішучих дій від поліції, а захищати свої права у суді. Хоча не зайвим буде також звернення до прокуратури із заявою про шахрайські дії продавця, бажано, щоб така заява була складена колективно разом з іншими потерпілими. Також зверніться із заявою до територіального управління Држспоживінспекції про порушення ваших прав споживача. За вашою скаргою буде проведена перевірка і, принаймі, буде встановлена особа продавця, де вона здійснює свою підприємницьку діяльність і де проживає. А ви в свою чергу збережіть копію квитанції, копію повідомлення із електронної адреси про те, що замовлення на товар отримано, копію претензії. Якщо ви ще не звертались із претензією – обов’язково зверніться. Зробіть також принтскрін сторінки з товаром у мережі Інтернет. Коли доказова база буде готова – звертайтесь до суду. У справах про захист прав споживачів закон дозволяє звертатись до суду за місцем реєстрації споживача.
.
______________
C уважением, Яцюк Наталия (098)4146540, natasha-lawyer@yandex.ru