Новые Консультации Последние консультации RSS

Консультации в Разделе Последние Консультации в Разделе RSS

Загрузка виджета поиска юриста в Вашем городе...

Юридические новости Последние новости по RSS

додати на Яндекс

Неотвеченные вопросы

Новое в Законодательстве

додати на Яндекс

Юридический форум


Конкурс!
Активно консультируете на сайте? Знаете ответы на все вопросы и готовы безвозмездно делиться с людьми своими знаниями? Получите награду — 10 000 гривен!
Подарки для консультантов
Для всех юристов, которые консультируют на сайте Advising, мы открываем магазин подарков, где каждый сможет обменять свои заработанные баллы на ценные призы!

Тарас Штонда приміряє «Кільце нібелунгів»

Тарас Штонда приміряє «Кільце нібелунгів»

ТАЛАНТ

Видатний український співак підкорює оперні вершини світу і не забуває про українських слухачів

Олександр МОСКАЛЕЦЬдля «Урядового кур’єра»

У теорії музики є особливий термін — «генерал-бас». Не вдаватимемося до музикознавчих подробиць, але це довільно вжите словосполучення дуже пасує народному артистові України, лауреату численних міжнародних конкурсів Тарасові Штонді.

Наприкінці липня уславлений співак дебютував на Мюнхенському оперному фестивалі — одному з найпрестижніших у світі. Тарас з’явився перед глядачами в партії Великого Інквізитора в опері Верді «Дон Карлос». Європейська преса одразу вибухнула схвальними рецензіями. Обмежимося лише кількома словами з рецензії, вміщеної в паризькій «Le Monde»: «Тарас Штонда — це один зі слов’янських басів безмежної глибини і вражаючого обсягу звучання. Він співає найголовніші партії в Києві й московському Большому театрі. Його Інквізитор став справжнім потрясінням» (далі — ретельний аналіз і безліч компліментів).

Одразу зауважимо, що раніше Штонда співав у цій опері не лише Інквізитора, а й іспанського короля Філіпа, чим неодноразово вражав київських слухачів. Але його Інквізитора кияни теж добре знають: уперше цю партію він заспівав у прем’єрі вистави «Дон Карлос», поставленій Анатолієм Солов’яненком, яку й досі можна бачити на нашій сцені. У чому ж полягає феномен «українського Шаляпіна»? Спробуймо з’ясувати…

Тарас Штонда в партії Оровезо з опери В. Белліні «Норма». Фото з архіву співака

Інтелекту й уяві навчитися неможливо

Штонда — це співак Божою милістю. Він буквально живе музикою, чудово володіє роялем, має виняткову музичну пам’ять і слух. Такий широкий спектр музичної освіти та обдарованості властивий лише одиницям з числа не тільки українських співаків, а й усіх вокалістів світу. Послужний список Тараса містить у собі безліч найпрестижніших західноєвропейських сцен. До того ж, він уже встиг стати зіркою Большого театру в Москві, що вдавалося небагатьом нашим співвітчизникам. Загалом це окрема сторінка його творчості. Там він багато разів проспівав партії золотого російського репертуару, в тому числі — «Бориса Годунова» і «Хованщину» Мусоргського і, крім того, виконав таке складне полотно, як «Вогненний ангел» Прокоф’єва.

Відзначимо ще одну рису Штонди. Легендарна німецька співачка Елізабет Шварцкопф у своєму останньому в житті інтерв’ю зазначила: «Якщо співак має голос, він обов’язково навчиться техніці, мовам і всьому іншому. Але є бодай дві речі, яким навчитися неможливо. Це інтелект і уява». Як точно сказано! Неначе про самого Штонду, чий інтелект і творчу фантазію оцінили тисячі глядачів.

Нині Тарас переступив поріг нового етапу своєї кар’єри: він стає досвідченим виконавцем басових партій в операх Ріхарда Вагнера. Після виступів у «Парсифалі» в шведському Мальмьо Штонда остаточно вирішив присвятити себе розширенню німецького репертуару. Принагідно зауважимо, що партії в оперних творах Вагнера — то найвищий щабель майстерності для будь-якого басу в світі. Причин багато: велике навантаження, складна німецька мова й важкий сценічний малюнок кожної з партій. Успішним був і його дебют у ролі бога Вотана в «Валькірії» під орудою маестро Валерія Гергієва в Санкт-Петербурзі. У вересні він теж з’явиться у «Валькірії» на сцені оперного театру Любляни, де знову співатиме «під паличку» Гергієва.

До речі, музику Ваѓнера співак включив і до свого філармонійного концерту в Києві, присвяченого 200-річному ювілею композитора. Але щось підказує нам, що невдовзі Штонда співатиме в усіх операх вагнерівської тетралогії «Кільце нібелунгів». Тоді він поб’є всі рекорди занурення українських співаків у цю специфічну і вкрай важку царину світового оперного репертуару (з часів легендарної емігрантки Ірини Маланюк).

Але згадаймо картину, яка передувала народженню Штонди як вагнерівського співака. Київ, оперний театр. За вікнами — вулиця Богдана Хмельницького. Тарас стоїть біля білого рояля. Набираючи багато повітря перед кожною фразою, раз у раз здіймає свої величезні груди й вигукує: «Гой-го-хохо! Горе! Горе!». Якщо вслухатися в німецьку мову, стане зрозуміло: перед нами жадібний і підлий Хаген з опери «Загибель богів». Він замислює чергове злодійство: хоче знищити Зігфріда і скликає воїнів на полювання, аби раптово підстерегти і вбити Світлого Героя в лісі. Навіть у класі Штонда повністю перевтілюється. Нині перед вами не добрий і веселий Тарас, а злісний лицар, що сповіщає про свої підступні плани. У чому ж таємниця впливу цього співака на кожного, хто його слухає? Чому ми не можемо відірватися від створюваного ним образу і від народжуваних ним звуків не лише тоді, коли співак виступає на сцені театру, а й під час звичайної репетиції в класі під рояль? Можливо, саме через те, що нині модно називати «харизмою»…

Три куплети — і все життя

Так, географія оперних гастролей співака вельми широка. До того ж, це не епізодичні виступи, а регулярні ангажементи на найскладніші басові партії, яких, до речі, йому не доводиться виконувати в Києві. Але як охарактеризувати суто слов’янські риси у співі Тараса? Послухаймо хоча б торішній запис усім відомого романсу Абази на слова Тургенєва «Утро туманное». Тут зовсім інший масштаб: камерний репертуар, лише три куплети, в яких — усе життя... Але проникнення і переживання — на всі сто! Цей та багато інших його концертних виступів зафіксовані у відеозаписах у співдружності з чудовою піаністкою Анастасією Титович — відданою колегою, прекрасним ансамблістом і добрим янголом Штонди на концертній естраді.

Ця сама глибина переживання відчувалася і в перших сольних концертах співака, в яких мені пощастило виступати концертмейстером. Ось — звичайний Тарас, усміхнений і велемовний. Але минає кілька секунд — і перед вами вже артист, готовий сказати слухачеві нескінченно багато, до того ж — вельми довірчо. Візьмімо, наприклад, забутий нині твір голландського композитора Альнеса «Останній рейс моряка», увічнений на платівках Федором Шаляпіним. Тарас Штонда співав його так, що дехто в залі не соромився своїх сліз. Або, скажімо, заспіваний романс «Мне грустно» Даргомижського на вірші Лермонтова, виконаний нами в Андріївській церкві. Після цього невеличкого твору зал вибухнув оплесками. На ознаку вдячності за пережитий катарсис. Бо вже перші слова романсу виголошувалися з таким трепетом і душевною відвертістю, що просто вражали слухача. Згодом цю мініатюру Штонда часто виконував у концертах, її можна назвати талісманом співака.

Ті, хто стежить за його творчістю, відзначають зростання драматичного таланту і широкий голосовий діапазон артиста. А тим, хто має щастя бути знайомим з ним особисто, доводиться чути за спиною співака украй рідкісний для вокаліста комплімент: «Тарас — просто молодчина, вміє все!» А цього літа він здобув слави ще й як учасник тріо українських басів (цей проект створено на кшталт всесвітньо уславленого тріо тенорів). Тарас і тут виявив себе з найкращого боку. Про це добре знають завсідники Національної опери України, які відвідували театр цього літа…



Тарас Штонда приміряє «Кільце нібелунгів», автор —
Рейтинг статьи: 100% из 100 возможных. Голосов всего: 1. Отзывов пользователей: 1.

Источник: www.ukurier.gov.ua

Еще новости

Піди куди?
00:15, 19.07.2012

Юридическая Консультация в Киеве, 01001, г. Киев, ул. Хрещатик, 32 Украина
Подняться вверх, к началу страницы