Новые Консультации Последние консультации RSS

Консультации в Разделе Последние Консультации в Разделе RSS

Загрузка виджета поиска юриста в Вашем городе...

Юридические новости Последние новости по RSS

додати на Яндекс

Неотвеченные вопросы

Новое в Законодательстве

додати на Яндекс

Юридический форум


Конкурс!
Активно консультируете на сайте? Знаете ответы на все вопросы и готовы безвозмездно делиться с людьми своими знаниями? Получите награду — 10 000 гривен!
Подарки для консультантов
Для всех юристов, которые консультируют на сайте Advising, мы открываем магазин подарков, где каждый сможет обменять свои заработанные баллы на ценные призы!

Щодо безпечної експлуатації енергетичних установок споживача та їх належний технічний стан, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сф

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЕНЕРГЕТИКИ

ЛИСТ

  • 16.08.2013  № 5673/26/47-13
  • К-у С. В.

    Шановний С. В.!

    Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики (далі — НКРЕ), розглянула Ваше звернення від 29.07.2013 та в межах своєї компетенції повідомляє.

    Щодо першого питання

    Згідно з частинами третьою та п’ятою статті 26 Закону України «Про електроенергетику»( 575/97-ВР ) (далі — Закон) безпечну експлуатацію енергетичних установок споживача та їх належний технічний стан забезпечує сам споживач.

    Споживач енергії несе відповідальність за шкоду, заподіяну енергопостачальнику внаслідок невідповідності технічного стану електроустановок споживача та/або схеми живлення споживача вимогам нормативно-технічних документів, згідно з умовами договору.

    При цьому частиною десятою статті 26 Закону( 575/97-ВР ) встановлено, що споживач забезпечує в установленому законом порядку безперешкодний доступ відповідальних представників енергопостачальника, підприємства, яке здійснює передачу енергії, до власних енергетичних установок для здійснення контролю за рівнем споживання енергії, відключення та обмеження споживання відповідно до встановленого порядку, а також уповноважених осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, для здійснення державного енергетичного нагляду (контролю) за дотриманням вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання і мереж суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії в порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"( 877-16 ).

    В свою чергу звертаємо увагу, що відносини між громадянами (споживачами електричної енергії) та енергопостачальниками регулюються Правилами користування електричною енергією для населення ( 1357-99-п ), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.99 № 1357 (із змінами) (далі — ПКЕЕН).

    Відповідно до положень Типового договору про користування електричною енергією( 1357-99-п ), що є додатком 1 до ПКЕЕН для укладення договору про користування електричною енергією споживач має надати енергопостачальнику такі документи: паспортні дані, ідентифікаційний номер, свідоцтво на право власності або користування об’єктом, у необхідних випадках — документ, який підтверджує право користування пільгою або субсидією при сплаті за спожиту електричну енергію.

    При цьому надання енергопостачальником документа, який підтверджує, що електричні установки споживача відповідають необхідним технічним умовам ПКЕЕН ( 1357-99-п ), не передбачено.

    Взаємовідносини, які виникають в процесі продажу і купівлі електричної енергії між виробниками або постачальниками електричної енергії та споживачами (на роздрібному ринку електричної енергії), регулюються Правилами користування електричною енергією( z0417-96 ), затвердженими постановою НКРЕ від 31.07.96 № 28 (із змінами) (далі — ПКЕЕ).

    Відповідно до абзаців другого та третього пункту 1.1 ПКЕЕ ( z0417-96 ) дія цих Правил поширюється на всіх юридичних осіб та фізичних осіб (крім населення).

    Норми розділів "Загальні положення", "Межі балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін" та "Особливості постачання електричної енергії для населених пунктів" поширюються на всіх споживачів без винятку.

    Відповідно до положень пункту 1.2 ПКЕЕ( z0417-96 ) технічна перевірка — виконання комплексу робіт з метою визначення відповідності стану засобу обліку електричної енергії та схеми його підключення, а також відповідності стану електропроводки та електроустановок від межі балансової належності до точки обліку "Правилам устройства электроустановок" (далі — ПУЕ) та іншим нормативно-технічним документам.

    При цьому, відповідно до положень пункту 37 ПКЕЕН ( 1357-99-п ), енергопостачальник має право, зокрема, проводити обстеження електроустановок споживачів щодо виявлення споживання електричної енергії поза приладами обліку.

    Таким чином, підставою складення енергопостачальниками акта технічної перевірки є проведення обстеження електроустановок споживачів. В свою чергу, обстеження електроустановок споживача може бути здійснено за ініціативою будь-якої із сторін, як енергопостачальника, так і споживача.

    Щодо третього питання

    Згідно з положеннями статті 12 Закону України "Про електроенергетику" ( 575/97-ВР ) (далі — Закон) розроблення та затвердження правил приєднання електроустановок до електричних мереж, типових форм договорів про приєднання, типових форм технічних умов, методики розрахунку плати за приєднання електроустановок до електричних мереж та порядку фінансування послуг з приєднання електроустановок до електричних мереж є одним із основних завдань НКРЕ. На вимогу вказаної статті Закону НКРЕ постановою від 17.01.2013 № 32 затверджені Правила приєднання електроустановок до електричних мереж ( z0236-13 ) (далі — Правила).

    Так, відповідно до пунктів 2.1.5 та 3.1.11 Правил ( z0236-13 ) підключення електроустановки замовника до електричних мереж електропередавальної організації здійснюється, як у випадку стандартного приєднання, так і у випадку коли приєднання, не є стандартним, на підставі заяви протягом 5 днів, якщо підключення не потребує припинення електропостачання інших споживачів, або 10 днів, якщо підключення потребує припинення електропостачання інших споживачів, після введення в експлуатацію об'єкта замовника в порядку, встановленому законодавством у сфері містобудування.

    При цьому, відповідно до пунктів 2, 3 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів( 461-2011-п ), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461, прийняття в експлуатацію об'єктів, що належать до I — III категорії складності, та об'єктів, будівництво яких здійснено на підставі будівельного паспорта, проводиться шляхом реєстрації Державною архітектурно-будівельною інспекцією та її територіальними органами (далі — Інспекція) поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації. Прийняття в експлуатацію об'єктів, що належать до IV і V категорії складності, здійснюється на підставі акта готовності об'єкта до експлуатації шляхом видачі Інспекцією сертифіката.

    Отже, складення енергопостачальниками актів про підключення електроустановок у споживача Правилами( z0236-13 ) не передбачено.

    Разом з тим зазначаємо, що акт підключення електроустановок споживача (наряд-допуск на виконання робіт з підключення з відміткою про їх виконання, акт виконання робіт тощо) може бути внутрішнім документом компанії, який засвідчує проведення робіт з підключення електроустановок споживача до мережі.

    З повагою

    Член Комісії

    Ю. Власенко


     

    Щодо безпечної експлуатації енергетичних установок ..., автор —
    Рейтинг статьи: 97% из 100 возможных. Голосов всего: 1. Отзывов пользователей: 1.

    Еще новости


    Юридическая Консультация в Киеве, 01001, г. Киев, ул. Хрещатик, 32 Украина
    Подняться вверх, к началу страницы {lang: 'ru'}