Новые Консультации Последние консультации RSS

Консультации в Разделе Последние Консультации в Разделе RSS

Загрузка виджета поиска юриста в Вашем городе...

Юридические новости Последние новости по RSS

додати на Яндекс

Неотвеченные вопросы

Новое в Законодательстве

додати на Яндекс

Юридический форум


Конкурс!
Активно консультируете на сайте? Знаете ответы на все вопросы и готовы безвозмездно делиться с людьми своими знаниями? Получите награду — 10 000 гривен!
Подарки для консультантов
Для всех юристов, которые консультируют на сайте Advising, мы открываем магазин подарков, где каждый сможет обменять свои заработанные баллы на ценные призы!

Про скасування рішень Ірпінської міської виборчої комісії Київської області від 30 січня 2013 року № 30/1 та № 30/2, Центральна виборча комісія

ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ

ПОСТАНОВА

  • від 23 липня 2013 року № 178
  • Про скасування рішень Ірпінської міської виборчої комісії Київської області від 30 січня 2013 року № 30/1 та № 30/2

    До Центральної виборчої комісії 3 липня 2013 року надійшла скарга Тішина Сергія Борисовича на дії та рішення Ірпінської міської виборчої комісії Київської області (далі — Ірпінська міська виборча комісія).

    На підставі частини одинадцятої статті 14 Закону України ( 1932-15 ) "Про Центральну виборчу комісію" 4 липня 2013 року зазначену скаргу повернуто суб’єкту її подання як таку, що оформлена без дотримання вимог частини десятої( 1932-15 ) вказаного положення Закону.

    Разом з тим, з метою реалізації повноважень щодо захисту виборчих прав громадян України, контролю за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори на всій території України Центральна виборча комісія, керуючись статтею 16 Закону України( 1932-15 ) "Про Центральну виборчу комісію", відповідно до пункту 5 частини першої статті 24 Закону України( 2487-17 ) "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" вважає за необхідне розглянути питання, щодо якого подано зазначену скаргу, за власною ініціативою.

    Розглянувши отримані матеріали, Центральна виборча комісія встановила.

    Ірпінська міська виборча комісія 30 січня 2013 року на своєму засіданні прийняла рішення № 30/1 "Про розгляд пропозиції Ірпінської міської організації політичної Партії "УДАР" (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка щодо відкликання депутата Ірпінської міської ради Київської області Тішина Сергія Борисовича" та № 30/2 "Про визнання депутатом Ірпінської міської ради Київської області Міглазова Івана Григоровича".

    З пояснення голови Ірпінської міської виборчої комісії вбачається, що рішення № 30/1 прийнято комісією на підставі статей 38, 39 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад"( 93-15 ) за результатами розгляду відповідної пропозиції, викладеної у протоколі позачергової конференції Ірпінської міської організації Політичної партії "УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка" № 1 від 21 січня 2013 року, що надійшов до комісії 26 січня 2013 року. Враховуючи рішення № 30/1, яким, на думку комісії, припинено повноваження Тішина С. Б. як депутата Ірпінської міської ради, керуючись частиною першою статті 81 Закону України ( 2487-17 ) "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів", на цьому ж засіданні комісія прийняла рішення № 30/2, яким визнала депутатом Ірпінської міської ради Київської області наступного за черговістю кандидата в депутати у виборчому списку Ірпінської міської організації Політичної партії "УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка" — Міглазова І. Г. При цьому в поясненні зауважено, що оскільки порушень порядку внесення пропозиції про відкликання депутата місцевої ради допущено не було, виборча комісія прийняла рішення, яке не заборонене чинним законодавством.

    Відповідно до частини першої статті 81 Закону України ( 2487-17 ) "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" рішення територіальної виборчої комісії про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати у виборчому списку місцевої організації партії приймається виборчою комісією у разі, коли депутат, який обирався в багатомандатному виборчому окрузі, достроково припинив повноваження або його повноваження достроково припинені на підставах і в порядку, передбачених Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України.

    Згідно з частиною четвертою статті 141 Конституції України ( 254к/96-ВР ) статус голів, депутатів і виконавчих органів ради та їхні повноваження, порядок утворення, реорганізації, ліквідації визначаються законом.

    Порядок та вичерпний перелік підстав дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради встановлено Законом України "Про статус депутатів місцевих рад"( 93-15 ) (далі — Закон).

    Відповідно до частини першої статті 5 Закону( 93-15 ) повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених у вказаному положенні підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі, зокрема, його відкликання виборцями у встановленому цим Законом порядку.

    Порядок відкликання депутата місцевої ради передбачений розділом V Закону( 93-15 ) і включає відповідні етапи.

    Так, згідно з частиною першою статті 38 Закону( 93-15 ) право вносити пропозиції про відкликання депутата місцевої ради до територіальної виборчої комісії належить відповідній місцевій раді, а також зборам виборців та зборам (конференціям) об’єднань громадян, їхніх місцевих осередків, які відповідно до Закону України "Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів"( 14/98-ВР ) мають право висувати кандидатів у депутати і знаходяться на території відповідного виборчого округу.

    За змістом статей 39, 40 Закону( 93-15 ) територіальна виборча комісія у п’ятиденний строк з моменту одержання протоколу зборів виборців, зборів (конференцій) об’єднань громадян, їхніх місцевих осередків з пропозицією про відкликання депутата місцевої ради розглядає це питання на своєму засіданні і приймає рішення про відмову в прийомі відповідного протоколу на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради або про прийняття вказаного протоколу та видачу підписних листів керівнику ініціативної групи по збиранню підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради.

    Статтями 41 — 45 Закону( 93-15 ) визначено, що територіальна виборча комісія призначає голосування пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, здійснює підготовку і проведення голосування цієї пропозиції та встановлює результати такого голосування.

    Таким чином, моменту припинення повноважень депутата місцевої ради передує визначена Законом( 93-15 ) обов’язкова процедура.

    Водночас Центральна виборча комісія відзначає, що положення статей 38, 42, 46 Закону( 93-15 ) пов’язують право вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради та порядок проведення зборів виборців, зборів (конференцій) об’єднань громадян чи їхніх місцевих осередків, на яких приймається рішення про внесення такої пропозицій, а також порядок підготовки і проведення голосування пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, утворення дільниць для голосування та дільничних комісій, складення списків виборців для голосування, а також оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій та їх членів з окремими положеннями Закону України "Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів"( 14/98-ВР ) від 14 січня 1998 року № 14/98-ВР. Вказаний Закон втратив чинність відповідно до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів"( 1667-15 ) від 6 квітня 2004 року № 1667-IV, який у свою чергу втратив чинність відповідно до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів"( 2487-17 ) від 10 липня 2010 року № 2487-VI.

    Отже, встановлена Законом( 93-15 ) процедура відкликання депутата місцевої ради передбачає застосування норм закону, який втратив чинність.

    При цьому чинний Закон України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів"( 2487-17 ), яким визначено основні засади, організацію і порядок проведення місцевих виборів, не передбачає можливості застосування встановлених ним виборчих процедур під час підготовки і проведення голосування пропозиції про відкликання депутата місцевої ради.

    За змістом частини третьої статті 19 Закону України ( 2487-17 ) "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" територіальні виборчі комісії зобов’язані діяти відповідно до Конституції України ( 254к/96-ВР ) та законів України.

    Частиною третьою статті 20 ( 2487-17 ) вказаного Закону встановлено, що територіальна виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що в межах своїх повноважень забезпечує організацію та проведення місцевих виборів. Повноваження міської виборчої комісії визначено статтею 25( 2487-17 ) цього Закону.

    Територіальна виборча комісія законодавством України не наділена повноваженнями приймати рішення про відкликання депутата місцевої ради на підставі внесеної пропозиції зборів (конференції) місцевої організації політичної партії про його відкликання.

    Отже, рішення Ірпінської міської виборчої комісії від 30 січня 2013 року № 30/1 "Про розгляд пропозиції Ірпінської міської організації політичної Партії "УДАР" (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка щодо відкликання депутата Ірпінської міської ради Київської області Тішина Сергія Борисовича", яким відкликано депутата Ірпінської міської ради Київської області Тішина С. Б., суперечить законодавству України, оскільки при його прийнятті зазначена комісія вийшла за межі своїх повноважень.

    Таким чином, Ірпінська міська виборча комісія відкликала депутата Ірпінської міської ради Київської області Тішина С. Б., чим фактично достроково припинила його повноваження, всупереч положенням Конституції ( 254к/96-ВР ) та законів України.

    Враховуючи, що Ірпінська міська виборча комісія порушила вимоги законодавства України щодо дострокового припинення повноважень депутата Ірпінської міської ради Київської області Тішина С. Б., рішення, ухвалене нею 30 січня 2013 року № 30/2 "Про визнання депутатом Ірпінської міської ради Київської області Міглазова Івана Григоровича", також є незаконним.

    За таких обставин рішення Ірпінської міської виборчої комісії щодо відкликання депутата Ірпінської міської ради Київської області Тішина С. Б. та визнання депутатом Ірпінської міської ради Київської області Міглазова І. Г., прийняті цією комісією 30 січня 2013 року, не ґрунтуються на положеннях Конституції( 254к/96-ВР ) та законах України, а відтак юридичних наслідків не створюють.

    Таким чином, відсутні правові підстави вважати Тішина С. Б. таким, що достроково припинив повноваження депутата Ірпінської міської ради Київської області, що, в свою чергу, унеможливлює визнання обраним депутатом Міглазова І. Г. — наступного за черговістю кандидата в депутати у виборчому списку Ірпінської міської організації Політичної партії "УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка", та набуття ним повноважень депутата зазначеної ради.

    Центральна виборча комісія також зауважує, що відповідно до частини двадцять першої статті 27 Закону( 2487-17 ) територіальні виборчі комісії організовують свою роботу, зокрема здійснюють ведення діловодства, згідно з вимогами цього Закону в порядку, визначеному Центральною виборчою комісією.

    Постановами Центральної виборчої комісії від 15 вересня 2010 року № 350 та № 351 затверджено відповідно Порядок ведення діловодства у виборчих комісіях та комісіях з референдумів( v0350359-10 ) і Порядок організації роботи територіальних та дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів( v0351359-10 ).

    Рішення Ірпінської міської виборчої комісії, що надійшли до Центральної виборчої комісії, всупереч вищезазначеним вимогам Закону ( 2487-17 ) і постанов Центральної виборчої комісії не оформлені у вигляді постанов, а також не містять мотивувальних частин із посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії.

    Відповідно до частини дев’ятнадцятої статті 27 Закону України ( 2487-17 ) "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" рішення територіальної виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване Центральною виборчою комісією.

    Таким чином, ухвалені 30 січня 2013 року Ірпінською міською виборчою комісією рішення № 30/1 "Про розгляд пропозиції Ірпінської міської організації політичної Партії "УДАР" (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка щодо відкликання депутата Ірпінської міської ради Київської області Тішина Сергія Борисовича" та № 30/2 "Про визнання депутатом Ірпінської міської ради Київської області Міглазова Івана Григоровича" підлягають скасуванню.

    Враховуючи викладене, згідно з частиною третьою статті 19( 2487-17 ), пунктом 5 частини першої статті 24( 2487-17 ), частиною дев’ятнадцятою статті 27 Закону України( 2487-17 ) "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів", керуючись статтями 11 — 13( 1932-15 ), частиною першою статті 16( 1932-15 ), пунктом 13 статті 17 Закону України( 1932-15 ) "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:

    1. Скасувати рішення Ірпінської міської виборчої комісії Київської області від 30 січня 2013 року № 30/1 "Про розгляд пропозиції Ірпінської міської організації політичної Партії "УДАР" (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка щодо відкликання депутата Ірпінської міської ради Київської області Тішина Сергія Борисовича" та № 30/2 "Про визнання депутатом Ірпінської міської ради Київської області Міглазова Івана Григоровича".

    2. Звернути увагу Ірпінської міської виборчої комісії Київської області на необхідність неухильного дотримання вимог законодавства України.

    3. Цю постанову надіслати Ірпінській міській виборчій комісії Київської області, Ірпінській міській раді Київської області, Тішину С. Б., Міглазову І. Г., а також розмістити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.

    Голова Центральної виборчої комісії

    М. ОХЕНДОВСЬКИЙ


     

    Про скасування рішень Ірпінської міської виборчої комісії ..., автор —
    Рейтинг статьи: 97% из 100 возможных. Голосов всего: 5. Отзывов пользователей: 1.

    Еще новости


    Юридическая Консультация в Киеве, 01001, г. Киев, ул. Хрещатик, 32 Украина
    Подняться вверх, к началу страницы {lang: 'ru'}